niedziela, 26 lipca 2015

Agresywna posadzka, lustra, Dzienniki

Dobra, w końcu mnie wczoraj nie było, ale to nic.


Dziś rano - kościół. Hostia o wyczuwalnym aromacie migdałów to chyba nie przypadek, zważywszy na to, jak często migdały z różnych powodów pojawiają się ostatnio w moim życiu. Jakkolwiek głupio to nie brzmi.
Zaatakowała mnie posadzka, po uklęknięciu zabolało mnie kolano. Tak jakby mało bolało na co dzień, bez chamskich posadzek. Boże, widzisz i nie grzmisz.



Powrót do domku z przeczytanym gdzieś kiedyś zdaniem "Książki są jak lustro - widzisz w nich to, co masz już w sobie" w myślach. Rozterka: jeśli czytam o narkotykach, to czy sama jestem naćpana? Dopiero dłuższe rozmyślania przyniosły konkluzję, że we wszystkim znajdzie się głębszy sens. Nie musisz być narkomanem, by mieć jak on przeróżne myśli o życiu, a potem znaleźć je w książce o narkotykach.
Ale jestem mądra.




Jeszcze można zrozumieć taki typ człowieka jak ja, jednak droga do śmieszności i karykatury nie jest już daleka.


Lektura "Dzienników" Goebbelsa daje mi swego rodzaju ukojenie. Świadomość tego, że nie jest się pierwszą osobą z określonymi problemami, strachami czy nienawiściami - choć czasem kierowanymi ku innym osobom - w pewien sposób umniejsza mój ból egzystencjalny. Z drugiej strony czytanie nie zwykłej książki, a Dzienników, i to jeszcze nie byle kogo, napawa swoistym przerażeniem. Ostatecznie jednak nie żałuję zakupu.

2 komentarze:

  1. Migdały. Moje skojarzenia: marcepan i cyjanek. Bez komentarza..
    Brzydka posadzka. A nakrzyczałaś na nią?
    Świetne przemyślenia :D
    Znalazłaś w Dziennikach odbicie siebie, to dobrze. Choć mnie też przeraża :D Ale dopóki nie ubzdurasz sobie, że jesteś całkowicie jak Goebbels, to nie powinno być źle ;)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na głos nie wypadało, ale w myślach ją zbluzgałam :D
      Na razie jestem daleko od ubzdurania sobie, że jestem całkowicie jak on. Zobaczymy, jak będzie dalej, ale wątpię, by było jakoś bardzo źle. :)

      Również pozdrawiam! :3

      Usuń