piątek, 4 marca 2016

Debata

Odbiór!

Tak, wiem, obiecałam na wczoraj post o wierze, ale jak już wstałam i przeżyłam pół dnia, to wena ze mnie uleciała.

Wczoraj brałam udział w szkolnej debacie z tezą "Uchodźcy są zagrożeniem dla Europy". Ja byłam przeciwko tezie, czyli broniłam uchodźców. W głosowaniu publiczności moja drużyna przegrała, ale potem nauczyciele mi gratulowali wygadania i elokwencji. Wychowawczyni mi przekazała, że nauczycielka z gimnazjum, które z nami przygotowywało debatę i skąd było kilku uczestników, powiedziała, że bardzo mądrze mówię i dodała: "No bo ty mądre dziecko jesteś, chyba najmądrzejsze w szkole".
Nie lubię, jak mi nauczyciele takie rzeczy mówią, bo z jednej strony mi miło, ale z drugiej głupio, bo to takie... dziwne. xD

Chciałam tu wstawić jakieś zdjęcie z tej debaty, ale na stronie mojej szkoły nie znalazłam żadnego, na którym jestem sama, a jednak takie pasowałoby mi najbardziej.



W sumie, to padam na ryj i poszłabym już spać, ale skończę jeszcze oglądać jeden filmik na YouTube i może w końcu skończę rozdział na Życie jest podróżą - w końcu. Postaram się. A jutro może napiszę tu więcej.


Bez odbioru! - Hania, tropicielka pokulonych

4 komentarze:

  1. Nie należę do osób elokwentnych, poza tym jestem na tyle nieśmiała, że nie nadaję się do publicznych debat.
    Gratuluję Ci tej debaty, szczególnie że broniłaś uchodźców, czego wiele osób nie robi, bo widzi w nich jedynie wrogów.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się nie nadaję, ale jedna z wolontariuszek mnie wrobiła i musiałam się przemóc. xD

      Usuń
  2. Moi koledzy z klasy również biorą udział w debacie, wczoraj akurat mieli kolejne spotkanie, na którym przygotowywali się do konkursu międzyszkolnego. Zwątpiłam w ludzi biorących w niej udział, kiedy chłopcy zaczęli mi opowiadać, co się tam działo. Tematem była nietolerancja w Polsce i jednym z przykładów było, że jakiś chłopak ze złamaną noga przewrócił się i nie mógł wstać, a nikt mu nie chciał pomóc. Kolejnym było, że dziewczyna podejrzana o jakieś przestępstwo była szykanowana. Najpiękniejsze w tym jest to, że to raczej NIJAK ma się do nietolerancji... Moi chłopcy wyszli, bo już nie mogli słuchać, jak sama nauczycielka się upiera, że oni nie maja racji i to JEST nietolerancja. Gratulacje dla ekipy, która wybierze się na debaty międzyszkolne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas część nauczycieli zwątpiła w uczniów, którzy zagłosowali przeciwko pomocy dla uchodźców.
      Czasami to aż żal słuchać, jak niektórzy upierają się przy swoim, a nie mają racji.

      Usuń