poniedziałek, 23 maja 2016

Już wiem!

Zapytałam dzisiaj polonistki, jak odmienia się imię Otto - stwierdziłam, że imiona będą raczej jej domeną, chociaż to konkretne jest pochodzenia germańskiego - i potwierdziła moje wczorajsze przypuszczenia: Otto wymienia się na Ottona :) Jednak jestem mądra xD


Zanim zapomnę - kartka z kalendarza:
23 maja 1900 - urodził się Hans Frank, niemiecki funkcjonariusz nazistowski, zbrodniarz wojenny, generalny gubernator w okupowanej Polsce
23 maja 1945 - zmarł Heinrich Himmler, niemiecki polityk, działacz nazistowski, minister spraw wewnętrznych



Miałam trochę przerwy w pisaniu, a to dlatego, że wciągnęła mnie nauka - sami wiecie czego, wczoraj o tym pisałam. Znaczy, geografię w sumie olałam - przeczytałam notatki i takie tam, ale nie nastawiam się na wysoką ocenę, zresztą nawet jeśli, to i tak nie wyjdę na 5 na koniec, bo nie chce mi się jednej oceny poprawiać iks de - ale do wosu się przyłożyłam. W ogóle wos mi jakoś łatwo wchodzi do głowy, zresztą dużo mi zostaje w głowie po lekcjach i nauce na kartkówki. Raz dostałam z odpowiedzi czwórkę, kiedy się w sumie wcale nie uczyłam, także tego. xD Ale tak poważnie to jednak chcę się uczyć tego wosu, bo bym chciała go pisać na maturze.
Jako "amulet" zakładam jutro do szkoły moją koszulkę ze Złota dla Zuchwałych. Niby nie traktuję poważnie takich rzeczy, ale możliwe, że poczuję się pewniej.


Dobra, dziś już nie będę przedłużać, bo nie mam ochoty, zresztą trochę jeszcze chcę się pouczyć.
Do kolejnego postu!

2 komentarze:

  1. Otto - Ottona. Zapamiętać na przyszłość. Dzięki! :)
    Zdawałam maturę z podstawowego wosu tak dla własnej satysfakcji - 68% to nie jest może jakieś bycie geniuszem, mimo to ten wynik mi się podoba.
    Koszulka jako amulet - o tym jeszcze nie słyszałam :D Ja sobie chyba sprawię taką z twarzą Lorda Vadera i będę nosić w ten sposób :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :D
      Ja ten wos w sumie bardziej dla satysfakcji będę pisać, bardziej zależy mi na wyniku z angielskiego, bo studia, ale jednak warto się starać.
      Warto, bo przyznaję, że taki amulet się sprawdza :D

      Usuń