piątek, 17 czerwca 2016

Opętanie Heydrichem

Kartka z kalendarza
17 czerwca 1900 - urodził się Martin Bormann, niemiecki działacz nazistowski, zbrodniarz wojenny (zm. 1945)
17 czerwca 1901 - urodził się Miklós Nyiszli, rumuński antropolog pochodzenia węgiersko-żydowskiego (zm. 1956)

Tego drugiego punktu nie przewidywałam (bo nie wiedziałam xD), ale jak już to zauważyłam na Wikipedii, to czemu miałam nie dodać. :)


Na blogu pojawiło się nowe krótkie opowiadanie - o, tutaj: http://welcome-here-in-my-world.blogspot.com/p/mieszkancymojego-miasta-nigdy-nie.html. Jeśli ktoś jest zainteresowany - zapraszam do czytania.


Dzisiaj znowu szpanowałam na historii, bo nauczyciel wystawiał oceny i nic nie robiliśmy, to czytałam biografię Heydricha. I jak mnie pan zawołał do biurka, żeby mi ostatecznie policzyć średnią i wpisać ocenę końcoworoczną długopisem, to przy okazji zapytał, co takiego czytam. Kiedy mu odpowiedziałam, stwierdził: "O! To mogłabyś tu koleżankom podpowiadać" (pierwszoklasistki pisały test z drugiej wojny). A potem dopytywał, w którym momencie jestem.
Muszę przyznać, że takie rozmowy z nauczycielem o książkach to nawet fajne chwile.


http://www.filmweb.pl/film/Anthropoid-2016-736601 - Dzięki, Cleo, za informację o tym filmie. :D Teraz tylko czekać na polską premierę!


Od paru dni jestem w głębi serca jakaś taka sfrustrowana. Brzuch mnie boli, owulacja mnie męczy, nie umiem już wytrzymać. Całe szczęście jutro będę sama w domu, będę mogła poprzeżywać emocje, gdybym potrzebowała.


Kończę, dziś znowu krótko, ale tak jak mówiłam - trochę się męczę, a poza tym wróciła do mnie wena na pisanie. O tyle dobrze!

2 komentarze:

  1. Kartki z kalendarza u Johanny lepsze od lekcji historii w szkole :D
    Opowiadanie przeczytam, jak tylko nadrobię notki ;)
    Imponujesz nauczycielowi, a jedynie czytasz biografię kogoś, kogo lubisz. To aż tak proste?
    Nie ma za co ;)
    Mam nadzieję, że męczenie się odeszło. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proste, jak ma się pomysł i chęci, jak widać.
      Odeszło, na szczęście już jest lepiej niż wtedy. ;)

      Usuń